Foto : Carferry "Prins Filip" in de havengeul van Oostende
2 foto's, formaat : 12.5 x 9 cm. - Meer info zie www.ostendferry.be
2 foto's, formaat : 12.5 x 9 cm. - Meer info zie www.ostendferry.be
Foto : Volgens burgemeester is de verbreding van de havengeul zeker klaar in juni
Formaat : 40 x 60 cm. - Rechts, detail van de vuurtoren "Lange Nelle", de havengeul en het Klein Strand. De woontoren "Europacentrum" in de Van Iseghemlaan
Oostende 10 zichtkaarten reeks 2 in leporello
Ostende. Boekje met 11 zichten van Oostende in leporello. (2 delen)
Souvenir d'Ostende Boekje met 12 zichten in leporello.
Souvenir d'Ostende. Boekje met 12 zichten van Oostende in leporello.
Foto (kopie), formaat : 17.5 x 12.5 cm. - De raderstoomboot "Prince Baudouin" (1872-1897) gemeerd nabij het eerste Zeestation. Op de achtergrond, de toren van de Sint-Pieterskerk, bijgenaamd "De Peperbusse".
Foto : 29.5 x 21 cm. - Aangemeerd in de haven van Oostende.
Foto 19 x 13.5 cm. - Aangemeerd in de haven van Oostende
Formaat : 3 x 4 cm. - 16 exemplaren. Havengeul, vissersvaartuigen, baggerboten, vrachtschepen, strandreddingsdienst, vrouwenportretten. - Map 006 A-87
Het droogdok van OTRACO op sleep door de Nederlandse hoogzeesleepboot "Oostzee" ,vertrekt naar Boma in Belgisch Congo.
Het droogdok van OTRACO geladen met de twee rivierboten "Kaloma" en "Kitoma", vertrekt naar Belgisch Congo, op sleep door de Nederlandse zeesleepboot "Oostzee".
Onder het deskundig (?) oog van de kijkers op het Westerstaketsel vertrekt het droogdok OTRACO op sleep door de Nederlanse hoogzeesleepboot "Oostzee" naar Belgisch Congo.
Formaat : 13 x 18 cm.
Foto (13 x 9) binnenschip Avanti.
15 foto's. - Bouwen van de zes kandelaars voor het windmolenparkThortonbank in de Noordzee
3 foto's, formaat : 13 x 9 cm.
Foto 13 x 8.5. De car-ferry "Prinses Josephine-Charlotte" 1949-1976.
Meer info www.ostendferry.be
Foto 18 x 12. Foto Luc de car-ferry komt Oostende binnen (Prinses Josephine-Charlotte).
Meer info zie www.ostendferry.be
3 foto's van Foto Luc. - Car-Ferry Prinses Josephine-Charlotte (1952-1976). - Meer info www.ostendferry.be
3 foto's van Foto Luc. - Car-Ferry "Prinses Josephine-Charlotte" (1952-1976). - Meer info www.ostendferry.be
Formaat : 16.5 x 10 cm. - De carferry "Artevelde" (1958-1976) in de havengeul van Oostende. Vooraan, het Weststaketsel. Links, op de oosteroever, de vuurtoren "Lange Nellee". - Meer info zie www.ostendferry.be
Foto z/w 40 x 30. De car-ferry Artevelde in de havengeul van Oostende ex invent76/80h.
Formaat : 16.5 x 10 cm. - Meer info www.ostendferry.be
Foto 25 x 10. Op de oosteroever de windmolens in aanbouw. De "Larkspur" vervoerde vracht en passagiers voor de rederij Trans Europa Ferries op de lijn Oostende - Ramsgate in de periode 1998 - 2013.
Foto z/w 40 x 30. ex invent 76/80i.
Foto : 24 x 17.5 cm. - De carferry "Prins Filip" vaart Oostende binnen, na proefreis september 1991.
Meer info www.ostendferry.be
De car-ferry "Prinses Josephine-Charlotte" vaart de Oostendse haven in. Dit schip werd te water gelaten als "Car Ferry" en werd later herdoopt. Gebouwd bij Cockerill en in dienst van 1949 tot 1975. Kon 110 auto's en 700 passagiers meenemen.
Op een zomerse namiddag vaart de "Prinses Joséphine-Charlotte" onder grote belangstelling de Oostendse haven in. Links het Weststaketsel en rechts, het Ooststaketsel met tijseinpost
Formaat : 17 x 12.5 cm.
Formaat : 14 x 9.5 cm. - In de havengeul van Oostende. Vooraan het Kllein Strand en het Weststaketsel. Meer info zie www.ostendferry.be
Gebouwd bij Cockerill en in dienst van 1965 tot 1983
Foto's 15 x 10. De Wisteria verlaat Oostende met bestemming Almeria
2 foto's 15 x 10. De Wisteria in de kleuren van Trans Europa Ferries
Foto (13 x 9) invarende catamaran.
Foto (1 x 9) catamaran.
Foto (13 x 9) catamaran
2 Foto's (13 x 9) catamaran "Holyman Diamant"
2 Foto's 15 x 10 + een gestempelde omslag en een boarding-pass van het cruiseschip "Berlin"
2 foto's 15 x 10 en 1 gestempelde omslag van het cruiseschip M/S Bremen
2 Foto's 15 x 10 + 2 gestempelde omslagen van de M/V Clipper Adventurer cruiseschip.
3 Foto's 15 x 10 + 1 gestempelde omslag en 1 krantenknipsel van Het cruiseschip M/V Delphin
2 Foto's 15 x 10 en 2 gestempelde omslagen van het cruiseschip M/S Endeavour
5 Foto's, gestempelde omslagen en krantenknipsels van het cruiseschip "Hanseatic"
2 Foto's 15 x 10. 4 gestempelde briefomslagen en 3 krantenknipsels m.b.t. het cruiseschip "Kristina Regina"
3 Foto's 15 x 10 en 3 gestempelde omslagen van de M/V Nordnorge cruiseschip
foto's 15 x10 van het cruiseschip 3Ocean Majesty" + gestempelde omslag
2 Foto's 15 x 10 en een gestempelde omslag van het cruiseschip M/S Paloma 1
2 Foto's 15 x 10 en een gestempelde omslag van het cruiseschip M/V Seabourn Pride
2 Foto's 15 x 10.Cruiseschip "Silver Cloud" en gestempelde omslag.
Foto 15 x 10. Clipper "Stad Amsterdam" + gestempelde omslag.
2 Foto's 15 x 10 + gestempelde omslag en 1 krantenknipsel van het cruiseschip "M/V Sunbay"
2 Foto's 15 x 10 (waarvan 1 van fotograaf Louagie Mike) gestempelde omslagen en krantenknipsels van het cruiseschip " M/V Vistamar"
Een britse carferry heeft bij het binnenvaren van de haven van Oostende grote schade veroorzaakt aan het Weststaketsel
Formaat : 13 x 18 cm. - De Polarhav, het schip waarmee de Belgische expeditie naar de zuidpool voer, loopt de haven binnen.
De maalboot Ville de Liège werd in 1914 gebouwd op de scheepswerf Cockerill te Hoboken bij Antwerpe,. De maalboot werd in 1936 omgebouwd tot de eerste car-ferry op de lijn Ostend-Dover. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het schip gebruikt als depotschip voor de Engelse Royal Navy. Na de oorlog kreeg het opnieuw haar vroegere bestemming als passagiersschip en bleef tot 1950 (?) in gebruik. Op de onderste foto : enkele bemanningsleden.
Foto 25 x 10. Op de achtergrond, rechts, de Vismijn
"La Reine des Plage" was één van de vele excursieboten die vanuit Oostende uitvaarden voor korte zeetochten. Vaarde vroeger onder Nederlandse vlag als "De Zuiderzee". In 1913 werd het schip uit dienst genomen en te koop gesteld voor 800 Engelse ponden.
Op de voorgrond de bootjes die instonden voor een tochtje "en plaine mer". Op de achtergrond de tweede vuurtoren.
De havenmonding met links het West- en rechts het Ooststaketsel.
Invent 2020/1345 fotoarchief D2 album 4 hrkomst Simoens
Met zicht op de havengeul en links de tweede vuurtoren.
Inventaris 2020/1226 fotoarchief D2 album 3 herkomst Simoens (kopie)
De pakketboot werd in 1905 te water gelaten en bleef in dienst tot 1931. Daarna overgemaakt aan de Zeevaartschool
Formaat : 30 x 40 cm. - Op de achtergrond, het Ooststaketsel
Op de achtergrond de Oosteroever met links de Vismijn. Op 11 april 1960 werd de O.333 Johnny te water gelaten op de scheepswerf Seghers. Bouwheren zijn de reders-scheepsbouwers Charles en Victor Seghers
Foto 14 x 10. Met zicht op het Ooststaketsel en de Oosteroever. Reder : Oscar Devriendt
Zwart/wit foto Antony nr. 120737-4. Formaat :15,5 x 21,5 cm. – Luchtfoto genomen van op de vuurtoren van rechts de Halve Maan en links scheepswerf Seghers op de Oosteroever. In de havengeul een pakketboot en enkele vaartuigen. Daarachter het Klein Strand en een stukje Visserskaai en Albert I Promenade.
Zwart/wit foto Antony nr. 12071937-3. – Formaat : 7 x 9 cm. - Luchtfoto genomen van op de vuurtoren van rechts de Halve Maan en links scheepswerf Seghers op de Oosteroever. In de havengeul een pakketboot en enkele vaartuigen. Daarachter het Klein Strand en een stukje Visserskaai en Albert I Promenade.
Zicht van de oude Visserskaai, vanaf de Sint-Franciscusstraat tot de Nieuwstraat. Het vroegere staketsel strekte zich toen uit tot aan het huidig Vissersplein.
De ingang van de haven tussen het Weststaketsel (links) en het Ooststaketsel (rechts).
Zwart/wit foto Antony nr. 230247-24. Formaat : 13 x 18 cm. – Sleepboot “Zeeleeuw” vaart de bevroren havengeul binnen. In de achtergrond het tijseinpost op het Ooststaketsel.
Een panoramisch zicht van op de nieuwe watertoren in het Maria- Hendrikapark op de Hazegraswijk. Vooraan de velodroom en er achter de Kazerne Bootsman Jonsen. Zicht op de Graaf De Smet de Naeyerlaan en rechts de Graaf De Smet de Naeyerbruggen. Het Zeestation met de havengeul..
Inventaris 2020/1243 fotoarchief D2 album 3 herkomst Simoens (kopie)
Links, het buitenvaren van het vrachtschip Topaze. Rechts, de jolletjes die dienden als overzetbootjes tussen beide staketsels
Getrokken door een sleepboot vaart een zeilschip de haven uit. Uiterst rechts op de foto, een gedeelte van de oude vismijn. Links op de achtergrond, de nog niet volledig afgewerkte Graaf de Smet de Naeyerbrug.
De Zeedijk, tussen de Langestraat en Van Iseghemlaan. In de havengeul de voorsteven van de O.52 St. Michel van eigenaar P. Vynck en reder Auguste Hamman. (Rapport sur l'administration et la situation des affaires de la ville d'Ostende. 1898, p. 156
Formaat : 9 x 14 cm. - Map 029 E-44a
Formaat : 8,5 x 12,5 cm. - 70 Ostende - Départ d'un Hydro-avion. - Een Avro 504 L, een van de vier Britse watervliegtuigen die op het water werden gezet door het vliegtuigmoederschip "Empress", aangemeerd in de haven van Oostende. - Map 029A/20A
Duitsch onderzeeboot = Sous Marin Allemand. Oostende 14-18. PW 34. - Een Duitse duikboot, UB.1-klasse, vaart de haven van Oostende binnen. Op de oosteroever, het quarantainegebouw en op het einde de Vuurtorenwijk. - Map 029A/03b
2 Foto's (13 x 9) excursieschip "Franlis"
2 Foto's (13 x 9) van hetexcursieschip "Seastar"
Zicht van op het terras van het N.S.Y.C. gebouw,de havengeul met binnenlopende bootjes na een zeilwedstrijd.Aan de overkant een stevige bunker uit de tweede wereldoorlog aan het begin van het Oosterstaketsel (rechtsnog een tweede).
Zicht vanuit de vuurtoren op de stad, de havengeul, de slipway en op de voorgrond de scheepswerf Seghers.
Zeilboten maneuvreren in de havengeul.Aan de overkant het militair domein "De Halve Maan" met enkele bunkers uit wereldoorlog II.
Foto (kopie) Formaat 14 x 8.
De haveningang
Het militair domein "Halve Maan" op de oosteroever gezien van uit de vierde vuurtoren "Lange Nelle". Een baggerschip in de havengeul.
Grote belangstelling op het Westerstaketsel,ondanks het iets mindere weer,voo uitvarende zeilbootjers.Rechts het Oosterstaketsel met op het uiteinde de tijseinpost.
Een Ijslandvaarder vaart de haven uit.
Talrijke kijkers op het "kopje van 't hoofd" ( = uiteinde van het staketsel) voor een zeilwedstrijd.
Een oude vissersboot waarmee zeetochtjes gemaakt werden, ligt aangemeerd aan het Weststaketsel. Vooraan enkele gewezen vissers in hun jollen waarmee ze de mensen overzetten naar de overkant van de havengeul.
De (oude) vissersboot O.11" Raymond Maurice" aangemeerd in de havengeul.
De havengeul van op het Westerstaketsel aan de overkant de Oostelijke tegenhanger.
Het militair domein Halve Maan en de havengeul gezien van uit de vuurtoren.
De havengeul van Oostende vanuit zee,links het Oosterstaketsel met de tijseinpost rechts de Westelijke tegenhanger.
Zicht van uit het gebouw van het Loodswezen op de haveningang met de twee staketsels en de insteek naar het Montgomerydok (links). Vooraan het gebouw van de jachtclub N.S.Y.C. en er achter (links) het klein strand.
Het clubgebouw van de R.N.S.Y.C., het Montgomerydok en de -kaai,Westerstaketsel,en Klein Strand.Foto genomen van op een ferry.
Foto genomen vanop de brug van een ferry,zicht op Montgomerydok en omgeving,zie ook 2014/1164.
Zicht vanuit het gebouw van het Loodswezen op de havengeul met links het Montgomerydok en -kaai. Op de voorgrond het clubgebouw van de R.N.S.Y.C., palend aan de monding van de jachthaven aan de Montgomerykaai. Gebouwd in 1952-1956 naar ontwerp van de architect J. Maes en ingenieursarchitect W. Marchal, dit ter vervanging van het houten clubhuis, voormalig jachtpaviljoen uit de Ardennen.
Een zeilschip vaart de haven uit.Rechts een rij kruisnetten die gehuurd konden worden.
Een vissersbootje (de O.168) in de havengeul. Op de achtergrond de Vismijn Een duikerspak (!) hangt te drogen in de mast.
Formaat : 21 x 30 cm. - Vissersvaartuigen op de kuisbank voor onderhoud. Op de voorgrond, een mooi voorbeeld van een dukdalf. Op de achtergrond, het militair bouwwerk "Halve Maan". Vanaf 1900 gebruikte men het munitiemagazijn ook om het poeder van het knalkanon van het Ooststaketsel te bewaren. In augustus 1914 verving de Burgerwacht de soldaten van het garnizoen. Ze bleven er tot de komst van de Duitse troepen, die op 15 oktober 1914 het bolwerk innamen. De oude kanonnen werden vervangen door het zwaardere geschut dat de naam kreeg van "Batterij Eylau".
De O.133 loopt bij laag water de haven binnen,op de achtergrond de tijseinpost op het Oosterstaketsel.
Aangemeerde ferries aan de Sir Winston Churchillkaai bij de twee laadbrugen. De skyline van Oostende gezien van de overkant van de geul. Met zicht op het "Controlegebouw der Car-ferry", de Visserskaai, de havengeul met op het einde het Westerstaketsel.
De O.326 Experience" vaart het sas naar het Visserijdok in na een "reis".
Toeschouwers bij een zeilwedstrijd met start in de havengeul kijken toe vanop het terras van het clubgebouw van de R.N.S.Y.C.
Foto 18x13. Havengeul met binnenvarend schip. Rechts het Ooststaketsel met de "tijseinpost". Tot 1983 werden de waterstanden in de haven visueel aangeduid aan de mast van dit gebouw. Men gebruikte daarvoor manden en kegels. Hierdoor kon worden afgelezen of het hoog of laag water was. Door de radiofonie heeft de "seinpost" deze functie verloren.
De O.326 "Experience" vaart het sas naar het Visserijdok in na een "reis".
Deelnemers aan een zeilwedstrijd in de havengeul.Op de achtergrond de vismijn.
Deelnemers aan een zeilwedstrijd maneuvreren in de havengeul voor het clubgebouw van de N.S.Y.C. aan de Montgomrykaai.
De havengeul met toegang tot het Visserijdok langs de sluis. Vooraan, twee vissersvaartuigen op de slipway nabij de scheepswerf Seghers. - Map 023 A-50
Deelnemers aan een zeilwedstrijd keren terug naar de haven,links de vismijn.
De O.246 Frans-Elza in de havengeul op weg naar de vissershaven.Op de achtergrond ligt de boeienlegger de Zeearend aan de Visserskaai.
Vooraan, het Visserijdok en de sluis. Links, detail van de Vismijn en op de achtergrond, de havengeul. - Map 023 A-50
Maneuvrerende deelnemers aan een zeilwedstrijd in de havengeul.Op de achtergrond vuurtoren "Lange Nelle",ervoor de slipway.Rechts de sluis van de vissershaven.
Wandelaars op het westerstaketsel,aan de overkant de tijseinpost op het oosterstaketsel.Deelnemers aan een zeilwedstrijd lopen terug de haven in.
Zeilbootjes in de havengeul,op de achtergrond de vismijn.
Deelnemers aan een zeilwedstrijd lopen terug de haven binnen. De Franlis I een boot waarmee zeetochtjes werden gemakt ligt aangemeerd aan het Westerstaketsel. Op de voorgrond drie bootjesroeiers, meestal gewezen vissers, die de mensen overzetten naar de andere kant van de havengeul.
De zandzuiger Adam in de havengeul.
Een LSI (landingsboot voor infanterie) uit de Tweede Wereldoorlog, nu gebruikt als excursieboot, toert rond in de haven.
Foto 18 x 13. Zicht op havengeul met de pakketboot "Prince Philippe" die aangemeerd ligt aan het "Controlegebouw der Car-ferry. Let op de "tijtoren", waarop een synoptische schaal aangebracht wordt met automatische aanduiding van de waterstand via speciale verlichting. Bovenaan de toren, een vlaggenmast en een grote driezijdige klok. Let op de twee dukdalven
Foto 18 x 13. Laadbrug 1 Zeewezen." In de zomer van 1953 werden de landingsbruggen in Oostende en Dover in gebruik genomen. Voordien moesten de auto's gelost en geladen worden door middel van kranen." Ferdinand Gevaert. In : Vijfkwart Eeuw Male : 1845-1971. p.58. Plate Bib B508
Foto (kopie) formaat 14.5 x 8
Havengeul
Formaat : 25 x 10 cm. - De havengeul en wat nog rest van het Ooststaketsel. Rechts, de radartoren op de oosteroever. Werkboot "De Bever" op de achtergrond.
Formaat : 13 x 18 cm. - De Franlis II waarmee zeetochtjes werden gemaakt ligt vertrekkensklaar aan het Weststaketsel. Op de voorgrond een drietal jollen met gewezen vissers, die nog een cent bijverdienden door mensen naar de overkant van de havengeul te roeien.
Foto (kopie) formaat 13.5x 7.5.
Havengeul met excurtieschip
Foto (kopie) formaat 13.5 x 9.
Havengeul
Foto havengeul
Foto (kopie) formaat 13.5 x 7.5.
Havengeul
Foto havengeul
Foto : 10 x 6 cm. - Foto vanaf het ooststaketsel. Op de achtergrond de "Cercle du Phare"
Foto : 7 x 10,5 cm. De Franlis verlaat de haven voor een tochtje op zee. Rechts het ooststaketsel met tijseinpost. Map 041D/21f
Foto : 7 x 10,5 cm. Waterskiën in de havengeul. Zicht op het ooststaketsel. Map 041D/21h
Formaat : 9 x 11 cm. - De havengeul met het west- en ooststaketsel. - Map 006 A-131b
Foto 25 x 10. Het vrachtschip "Hestia" van de rederij MLB (Manfred Lauterjung Befrachtung) uit Emden (Duitsland) in de havengeul van Oostende. Op de achtergrond het Ooststaketsel.
Formaat : 13 x 18 cm. - Een vissersvaartuig met als thuishaven Duinkerke verlaat de haven van Oostende. - Rechts, de tijseinpost op het Ooststaketsel. - Map 023 C-36
De boeienlegger "Zeearend" loopt de haven binnen bij laag tij.
We zien een vissersvaartuig in de havengeul. Links het gebouw van de bestendige reddingsdienst, de eerste vuurtoren (de vlaggestok) en een raderboot gemeerd aan het Weststaketsel
Het Zeestation, in de volksmond "débarcadère" genaamd. Aan de kaai liggen enkele stoomraderboten aangemeerd.
Formaat : 10 x 15 cm. Op de achtergrond de vuurtoren "Lange Nelle"
2 foto's : 13 x 9 cm. - Het hydrografisch vaartuig "Ter Streep" in de havengeul van Oostende
3 foto's van invarende jetfoil "Princesse Clementine" in de haven van Oostende. 2e foto : links, detail van de tijseinpost op het Ooststaketsel - Meer info zie www.ostendferry.be
Invarende jetfoil "Princesse Clementine" in de haven van Oostende. Op de achtergrond, de Albert I-promenade en de woontoren "Europacentrum" in de Van Iseghemlaan. - Meer info zie www.ostendferry.be
Formaat : 17.5 x 12.5 cm. - De vleugelboot Prinses Stephanie gemeerd te Oostende. Op de achtergrond, het Zeestation
Formaat : 15 x 10 cm.
Meer info www.ostendferry.be
Foto 13 x 9.
Foto : 12.5 x 8.5 cm. - Meer info zie www.ostendferry.be
Formaat : 13 x 18 cm. - In de vroege morgen van 8 juli 1963 had Koning Boudewijn een onverwacht bezoek gebracht aan de vissersgemeenschap in de Vismijn. In de namiddag ondernamen Koning Boudewijn en Koningin Fabiola een tochtje in zee met hun O.1 "Fabiola". Ze vertrokken vanaf de logistieke groepering van de Zeemacht. De bemanning : adjudant Sleutels, schipper ; luitenant Meese, machinist ; eerste matroos Van Acker, hulpmachinist. Ruim anderhalf uur duurde hun tochtje op zee. (Het Visserijblad 12/07/1963, p.1-2,foto's ; De Kustbode 12/07/1963, p.1).
Formaat : 14 x 9 cm. - Gebouwd bij J. Boel & Zonen te Temse in de periode 1954-1955. Detail van het Ooststaketsel
Formaat : 14 x 9 cm. - Gebouwd bij J Boel & Zonen te Temse in de periode 1954-1955. Detail van het Ooststaketsel
2 Foto's 15 x 10. De Nederlandse loodsboot "CETUS", thuishaven Vlissingen, in de havengeul van Oostende.
Luchtfoto in kleur : 25 x 20.
Foto formaat 13.5 x 9.5.
Luchtfoto Oostende
Formaat : 14 x 9 cm. - Gebouwd bij Mercantile Marine Yd. te Kruibeke in de periode 1958 - 1959. Op de achtergrond, het Ooststaketsel
Formaat : 13 x 18 cm. - De O.11 "Raymond-Maurice" aangemeerd in de havengeul. Op de achtergrond de toren van het inschepingsgebouw voor de ferries, de "Peperbusse" en de Sint Petrus en Pauluskerk. Dit vissersvaartuig werd als O.1 "Fabiola" door de Stad Oostende als huwelijksgeschenk gegeven aan Koning Boudewijn en Koningin Fabiola naar aanleiding van hun bezoek op 3 april 1961
Foto : 10 x 10 cm. - Wat nog overblijft na de afbraak van het Ooststaketsel
foto (kopie) formaat 13.5 x 9.5.
Pakketboot "Jan Breydel"
Pakketboot Koning Albert in de havengeul
AFMETINGEN INTERN : 30 x 40 cm
Formaat : 12 x 15 cm. - De pakketboot "Koningin Elisabeth" vaart uit.
Meer info zie www.ostendferry.be
Foto 30 x 22.5 De pakketboot "Koningin Elisabeth" vaart achteruit de haven van Oostende binnen. Op de achtergrond het ooststaketsel. Gebouwd en te water gelaten op de werf Cockerill te Hoboken op 29 oktober 1956. Het schip was uitgerust met een kunststof bekleding op de stalen dekken (Dex-o-tex), ter vervanging van hout. Dit om gewichtsbesparingen en omdat houten dekken zeer duur zijn.
Formaat : 16.5 x 10 cm. - Meer info op www.ostendferry.be
Foto 30 x 22.5. Links, op de Zeedijk de eerste vuurtoren, in de volksmond "De Vlaggestok".
Formaat : 10 x 6 cm. - Meer info zie www.ostendferry.be
Foto 20 x 13 cm.
Foto (kopie) formaat 13.5 x 9.5.
Pakketboot "Princesse Elisabeth"
Formaat : 19 x 13.5 cm. - Ostende - Départ de la malle "Princesse Elisabeth"
Foto 13 x 8.5. De pakketboot "Prins Albert" 1937-1970 gemeerd aan post 1
Formaat : 15 x 10 cm. - Meer info zie www.ostendferry.be
Formaat : 16.5 x 10 cm. - Rechts de carferry "Koningin Fabiola" aan de laadbrug. - Meer info zie www.ostendferry.be
De "Prinses Paola" in de havengeul van Oostende. Links de tijseinpost. Zeer grote aandacht werd besteed bij de bouw van dit schip aan het comfort van de passagiers. Dit was de laatste pakketboot die enkel gebruikt werd voor personenvervoer. Gebouwd bij Cockerill en in dienst van 1966 tot 1985. Kon 1700 passagiers aan boord nemen.
Formaat : 16.5 x 10 cm. - Op de voorgrond, het Weststaketsel. Links, op de oosteroever, de vuurtoren "Lange Nelle". - Meer info zie www.ostendferry.be
Formaat : 24 x 18 cm. De "Roi Leopold III" vertrekt naar Dover. Aan laadbrug 2 de carferry "Princesse Astrid".
Meer info zie www.ostendferry.be
Formaat : 23.5 x 10 cm. De pakketboot "Roi Leopold III" verlaat de haven. (1956-1978)
Meer info zie www.ostendferry.be. - Vooraan zien we nog een detail van het Monument der Zeelieden. Een duidelijk beeld van het West- en Ooststaketsel met tijseinpost
Formaat : 16.5 x 10 cm. - Vooraan, het Weststaketsel. - Meer info op www;ostendferry.be
Met zicht op het Visserskwartier, de havengeul met het west- en ooststaketsel. Op de achtergrond de Leopoldspuikom en de tweede vuurtoren.
Luchtfoto (kopie) formaat 14x 9.
Halve Maan
Zicht op de Visserskaai, het Klein Strand, de Havengeul, de Leopoldspuikom en rechts de Leopoldsluis
Panorama van de voorhaven met links, de Slipway en de bijhorende dienstgebouwen
Foto 12 x 10. De "Paster Pype II" peilboot van de Belgische staatsmarine. Gebouwd in 1948 op de Boelwerf te Temse. Was tot het einde van de jaren zeventig in gebruik als hydrografisch schip. Ex inventarisnummer 48/96e
Foto 15 x 10. Op de achtergrond het ooststaketsel
8 Foto's 15 x 10 van de politieboot SPN 09
2 Foto's 15 x 10. Foto (1) Op de achtergrond wat overblijft van het afgebroken ooststaketsel en (2) op de achtergrond het hefschip "Rambiz"
Foto detail uit de tekening van Brugadal 1779
Plan, haven van Oostende omstreeks 1980
Plan detail uit de ets van Brugadal
Foto (13 x 9) een catamaran (pleziervaartuig).
Foto 25 x 1?. De "Anglian Way" voer in de periode 2007-2009 voor de rederij "Cobelfret"
15 x 10. De CCF Seine verzekerde de lijn Oostende-Ipswich voor rederij Cobelfret
2 Foto's 15 x 10. Voer in die periode in opdracht voor de rederij Ferryways. De eigenaar, periode 2004-2016, was de Swedish Orient Line.
2 Foto's 15 x 10
Foto : 21 x 13 cm.
2 Foto's 13 x 9 invarendecatamaran "Rapide"
Foto : 12.5 x 9 cm. - Op de achtergrond, het Ooststaketsel
2 Foto's 15 x 10. Thuishaven : Zeebrugge. Op de achtergrond de vuurtoren "Lange Nelle" op de oosteroever.
Foto (kopie) formaat 14 x 9.
Slipway
Foto (kopie) formaat 13.5 x 10.
Luchtfoto slipway
Foto : 12.5 x 9 cm. - Sportvissersvaartuig "Bounty-2" van de rederij Bounty. Voorheen, boomkortreiler gebouwd in 1970 met als namen o.a. VL30 "Elisabeth Maria"... Op de achtergrond, de tijseinpost op het Ooststaketsel
Foto : 12.5 x 9 cm. - Op de achtergrond, het Ooststaketsel
Formaat : 9 x 6 cm. - Gebouwd bij Harland and Wolff (Belfast) in de periode 1943 - 1944
Foto : 9.5 x 6.5 cm. - Haven
Formaat : 17 x 23 cm. - Ook het visserijwachtschip "Zinnia" nam deel aan de plechtigheden. Verdere literatuur in : De Zeewacht, 09/06/1928, p.1. - Map 006 A-126
Foto (kopie) formaat 14.5 x 8.
Vissershaven
Foto : (kopie) formaat 13.5 x 9.
Vissersvaartuig.
Foto : 15 x 10 cm. - Nederlands vissersvaartuig verlaat de haven van Oostende
Foto : 15 x 10 cm. - Op de achtergrond, de windmolens in aanbouw op de Oosteroever
Foto : 15 x 10.5 cm. - Op de achtergrond, de tijseinpost op het Ooststaketsel.
Foto : 12.5 x 9 cm. - Met zicht op de Oosteroever en rechts de vuurtoren "Lange Nelle"
Foto : 15 x 10.5 cm. - Op de achtergrond, de tijseinpost op het Ooststaketsel
Foto : 13 x 9 cm. - Op de achtergrond, de tijseinpost op het Oostaketsel
De O.297" Rubens" van de rederij N.V. Motorvisserij in de havengeul. Op de achtergrond de Vismijn.
De O.297 "Rubens" vaart de vissershaven in. Links de vuurtoren "Lange Nelle" en rechts, de Vismijn
Foto : 15 x 10 cm. - Op de achtergrond, het Ooststaketsel.
11 maart 1955, de O.94 "Esperance" is vastgelopen in de geul bij het Weststaketsel. Op de achtergrond, de "tijseinpost" op het Ooststaketsel.
2 foto's 15 x 10 cm. - De O.94 "Rosa - Arthur" gebouwd in 1936 op de werf Boel en zonen te Temse in opdracht van David Vileyn. In 1954 werd het vaartuig verkocht aan Charel en Victor Seghers en herdoopt tot "Esperance". Het vaartuig werd geschrapt uit onze vloot in 1977 en gesloopt. De O.94 strandde op 11/03/1955 in de havengeul
Foto : 12.5 x 9 cm. - Op de achtergrond, de Oosteroever met de Halve Maan en de radartoren
Foto : 13 x 9 cm. - Op de achtergrond, het Ooststaketsel. - Z.583 "Angelina", stalen boomkortreiler gebouwd in 1970 op de scheewerf L. De Graeve voor de rederij pvba Hertsens. Bruto tonnemaat : 142. 45 en netto tonnemaat 53.14. Lengte : 30,7 m. en breedte 7,32 m. Voorzien van een motor van 525 pk (Anglo Belgian Corporation). Het vaartuig was uitgerust met : radiotelefoon, ontvangstpost, ultra sonore dieptemeter, radar, Decca navigator en Decca trac plotter. In 2007 werd het vaartuig voor de laatste maal opgenomen in de Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen.
Foto 15 x 10. De Z.85 in de havengeul van Oostende. Aangemeerd de carferry "Reine Astrid" van de rederij RMT Townsend Thoresen.
Foto z/w 18 x 13.