SCHEPEN ; LONDON-ISTANBUL (CARFERRY)
Foto : Bemanning carferry "London-Istanbul"
Foto 19 x 14 (kopie). Enkele bemanningsleden van de "London-Istanbul" met vertegenwoordigers van de Automobile Association (AA), de Royal Automobile Club (RAC) en douaniers.
Foto : Car-Ferry "London Istambul" Enkele bemanningsleden-...
Foto(18 x 13) car-ferry London Istambul. Enkele bemanningsleden-douaniers- personeel Engelse automielclub(AA).
Meer info zie www.ostendferrt.be
Foto : Carferry "London-Istanbul"
Foto (kopie), formaat : 29.5 x 21 cm. - De garage
Foto : Carferry "London-Istanbul"
Foto, (kopie postkaart Nels, formaat : 13 x 9 cm. - Carferry "London-Istanbul" 1936-1950.
Ville de Liége omgebouwd in 1935 en in 1950 verkocht voor sloop
Foto : De car-ferry "London-Istanbul" (circa 1936)
De maalboot Ville de Liège werd in 1914 gebouwd op de scheepswerf Cockerill te Hoboken bij Antwerpe,. De maalboot werd in 1936 omgebouwd tot de eerste car-ferry op de lijn Ostend-Dover. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het schip gebruikt als depotschip voor de Engelse Royal Navy. Na de oorlog kreeg het opnieuw haar vroegere bestemming als passagiersschip en bleef tot 1950 (?) in gebruik. Op de onderste foto : enkele bemanningsleden.
Foto : Zeewezen Car-ferry London-Istanbul
Foto 14 x13.5 Car-Ferry London - Istanbul in havengeul
Foto pakketboot
Foto 18 x 13.
Enkele douaniers , vertegenwoordiger van de RAC en AA , en enkele bemanningsleden van de "London-Istanbul" poseren op het achterdek van de autooverzet "London-Istanbul"
RAC (royal automobile club ) , AA (automobile association )
Notes d'un cadet : London-Istanbul
Onze maalboten tijdens de Tweede Wereldoorlog
150 jaar Oostende-Dover (II)
Foto : De Koning Albert, anno 1947 : een fiere eenheid die in grote mate bijdroeg tot de faam van de Oostende-Doverlijn
Foto : De indrukwekkende garage van een der laatste hyper-moderne car-ferries!
Postkaart : Carferry "London-Istanbul"
Crossing the carferry "London - Istanbul". Ex "Ville de Liège" omgebouwd in 1935. Laadvermogen : 250 passagiers en 100 personenwagens. Het was zijladend met neerklapbare bruggen. Deze carferry bevatte dertig cabines, zes badkamers, een restaurant, een salon en een rooksalon. De artistieke versiering was door architect Obozinsky verzorgd. Na 35 jaar dienst werd ze in 1946 voor schroot verkocht.